vineri, 25 septembrie 2009

Coclauri de vazut se intoarce !

V-am rămas dator cu ultima preumblare făcuta de noi. Destul de scurtă numai patru zile.
Deci nr. 1 Cetatea Prejmer. Cred ca aţi vazut Matrix si va amintiţi de Zion, locul unde era ultima zona neinvadată de maşini. Cam aşa ceva. Uitaţi-va la poze şi ziceţi că nu-i aşa !
Nr. 2 Biserica fortificată de la Harman. Bine păstrată şi întreţinută.
Nr. 3 Cetatea Râşnov, la care am aflat că intre timp i-a căzut un balcon pus de o firmă care in ultimii 10 ani s-a ocupat cu distrugerea cetăţii.
Nr. 5 Cetatea Făgăraşului unde am găsit o crâsma in mijlocul ei unde se ţinea o nuntă. Şi biserica românească din imdiata vecinătate care musai trebe să fie cu măcar o juma de metru mei înaltă !
Nr. 5 Transfăgărăşan. Ne-am luptatără cu norii, frigul(4 gr C) si cu faptul că niciodată nu poţi sta cât doreşti.
Nr. 5 Mănăstirea Cârţa fondată încă din anul 1202 de către călugării cistercieni. La care nenea pastorul m-a lăsat să mă urc in turn !
Nr. 6 Sibiu noaptea cu plimbare şi adormire intr-o cameră din oraşul vechi. Ca acum j'de ani !
Nr. 7 Cisnădioara care nu s-a păstrat la fel de bine ca restul, iar muzeul era închis.
Nr. 8 Cisnădie foarte bine pastrată si conservată unde mai este primul paratrăznet din Transilvania.
Nr. 9 Pe drum spre casa am oprit şi la Brateiu dar n-am putut vizita din cauză că a ieşit un tânăr care ne-a retezat-o scurt:" Mama nu-i acasă şi nu puteţi vizita". Numa' pe exterior.
Dar, la Şaroş pe Târnave e o biserică fortificată foarte faină, care oricum era în plan.
Am uitat de casa unui mare român :Badea Cârţan. Fără fum că taxa pe fum era mare. Cunoaştem !
Pentru ce înseamnă cetăţile şi bisericile astea, însemnătatea lor istorică,cine şi ce le-a făcut bine sau rău, vechimea lor există cărţi, pliante şi netu.
E mare păcat să nu le vedeţi, să nu simţiţi atmosfera şi liniştea din ele, peisajele care pot fi văzute.

Pentru poze dublu click pe titlu sau jos de tot la Io şi Youtubu' !

Niciun comentariu: