marți, 20 aprilie 2010

Problemă II

Acest exerciţiu a fost creat de un profesor de matematică de la Universitatea din Barcelona care apoi a cerut elevilor săi sa o rezolve...

Problema:
Mama are cu 21 ani mai mult decât copilul său şi peste 6 ani copilul va fi de 5 ori mai tânăr decât mama.
Întrebare:
UNDE este TATĂL?

P.S. Se poate rezolva matematic.
Rezolvarea în postul următor sau în comentariile voastre !

SOLUŢIE:

Copilul are azi X ani si mama Y ani, ştim ca mama are cu 21 de ani mai mult decit copilul.
Deci:
X + 21 = Y
Ştim că peste 6 ani copilul va fi de 5 ori mai tânar decât mama.
Deci putem scrie urmatoarea ecuaţie:
5 (X + 6) = Y + 6
Înlocuind Y cu valoarea din prima ecuaţie, rezultă:
5 (X + 6) = X + 21 + 6
5X + 30 = X + 27
5X - X = 27 - 30
4X = -3
X = -3/4
Copilul are azi -3/4 dintr-un an deci are -9 luni..
Din punct de vedere matematic putem confirma ţi dovedi că în acest moment mama concepe copilul.


Rezultatul:
TATĂL este PESTE MAMA.
!

Filip o zis bine !


5 comentarii:

Filip spunea...

peste mama :))

Dan Ghemeș spunea...

da ! asta e rezolvarea !

Filip spunea...

=)) ...sa stii ca nu am mai auzit-o (sau vazut-o) pana acum..

Dan Ghemeș spunea...

io dacă nu aveam rezolvarea i-o dădeam Luşului că ea le are cu matematica. io-s ca păpucu" la mate !

Filip spunea...

pai si io-s praf in domeniu...da' io n-am luat-o cu ics`uri si cu alea alea...mie mi-a venit in cap asa...ori peste 6 ani, ori acu`, tot de 5 ori e mai tanar...si ma gandeam ca e un spil...:) si m-am aruncat la raspuns...n-am io treaba cu astea...mie nu mi-a placut scoala...sunt un vai de lume...